جایگاه اووفیت® در درمان ناباروری

جایگاه اووفیت® در درمان ناباروری

مقدمه:

اینوزیتول یا ویتامین-ب8 با اثر بر مکانیسم های داخل سلولی می تواند سوخت و ساز چربی، قند و فعالیت سلول های عصبی را در بدن بهبود دهد. این مولکول دارای دو شکل ایزومری مایواینوزیتول و دی کایرو اینوزیتول می باشد. مایواینوزیتول به طور خودبه خودی در بدن تولید می شود در حالیکه دی کایرو اینوزیتول از پردازش مایو اینوزیتول در بدن بوجود می آید. مطالعات نشان می دهد دی کایرو اینوزیتول نقش  مهمی در افزایش حساسیت به انسولین ( بهبود علایم سندرم متابولیک مانند چاقی شکمی و جلوگیری از بروز دیابت بارداری) ایفا می کند، همچنین در همراهی با مایواینوزیتول می تواند با اثر بر هرمون محرک فولیکول ها در تخمدان، تخمک ها را هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت به شکل موثری بازیابی کند.

روش کار و نتایج:

یک مطالعه مروری سیستماتیک (متاآنالیز) شامل 7 مطالعه بالینی مجزا در 935 خانم نشان می دهد مکمل های بر پایه اینوزیتول می تواند به شکل معناداری میزان باروری را افزایش دهد.

نتایج بالینی:

مطالعات نشان داده است مصرف این مکمل ها در بیماران (به طور خاص بیمارانی که تحت IVF و میکرواینجکشن بوده اند)، توانسته است با افزایش تعداد و کیفیت تخمک ها میزان باروری را به طرز مشخصی افزایش دهد.

رفرانس:

Inositol supplement improves clinical pregnancy rate in infertile women undergoing ovulation induction for ICSI or IVF-ET

 

 

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با ترکیب اینوزیتول کپسول اووفیت®
نوشتهٔ بعدی
نقش ترکیب اووفیت (مایو و دی-کایرو اینوزیتول) در افزایش باروری خانم‌ها

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید